۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۴
کد خبر: 1000916

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در تلاش هستیم با توجه به منابع در اختیار پوشش بیمه‌ای داروها را افزایش دهیم.

چند داروی ضدسرطان زیر پوشش بیمه هستند؟

مهدی رضایی، در خصوص داروهای جدیدی که به فهرست بیمه‌ای اضافه شده است، گفت: خوشبختانه دریک ماه اخیر ۷ قلم دارو در درمان سرطان شامل ۱۲ کد ژنریک به فهرست داروهای تحت پوشش بیمه اضافه شده است؛ بطوریکه ۷۰ درصد قیمت این داروها تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار گرفته است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تاکنون بیش از ۴۴۰ قلم دارو تحت پوشش قرار گرفته است، افزود: یکی از مشکلات مهم بیماران سرطانی هزینه‌های مربوط به درمان به ویژه در بخش دارو است که این اقدام در افزایش پوشش بیمه‌ای داروها کمک شایانی به آن ها در کاهش هزینه‌ها می‌کند.

وی تصریح کرد: داروهای ضد سرطان به ویژه داروهای نوترکیب هزینه‌های عمده درمان بیماران سرطانی را شامل می‌شوند که در بسته‌های خدمتی این بیماران در صندوق صعب‌العلاج بخشی به عنوان حمایت تکمیلی بیماران به نام صندوق خسارت بیماران خاص در نظر گرفته شده است؛ لذا در ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از ۸۰ درصد درخواست‌ها و تقاضا برای پوشش داروهایی است که بیماران برای درمان مصرف می‌کنند؛ بدون شک هرچه داروهای بیشتری تحت پوشش صندوق صعب‌العلاج قرار گیرد، کمک شایانی به بیماران نیازمند می‌کند.

رضایی ادامه داد: برخی داروها در فهرست رسمی دارویی کشور وجود داشته و برخی داروها در فهرست نیستند؛ این درحالیست که برخی پزشکان از اینگونه داروها برای درمان بیمار تجویز می‌کنند و از آنجاکه در فهرست دارویی کشور نیستند پس تحت پوشش بیمه هم نخواهند بود؛ لذا باید برای این مساله تدبیری شود. ضمن اینکه برخی داروها هم با وجود آن که در فهرست دارویی هستند به دلیل محدودیت منابع، پوشش بیمه‌ای کافی ندارند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با توجه به منابعی که هر ساله در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد، پوشش بیمه‌ای داروها را افزایش دهیم. برای آن‌دسته از داروهایی که در فهرست رسمی قرار ندارند اما تجویز می‌شوند دو راه پیشنهاد می‌شود؛ چنانچه براساس راهنماهای بالینی ضرورت دارد وارد فهرست رسمی شوند و اگر ضرورتی ندارد در تجویز آن ها محدودیت اعمال گردد تا بیماران سرگردان نشوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.